Londen

25 juni 2019 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Maandag 24 juni vanuit Queenborough vertrokken, springplank aan de monding van de Theems. Wind uit zuid/ZW, stroom mee maar het duurde toch 7 uur motoren voor we de stad bereikten. Aan de oevers: oude glorie, industriële activiteiten, nieuwbouw maar ook veel verwaarlozing en vage terreinen. Een bijzondere maar ook verwarrende ervaring. Op gegeven moment duikt dan Londen op aan de horizon, veel glitter en hoogbouw en langzaam worden we de stad ingezogen. Nooit geweten hoe groot de stad is, waar die Dome precies ligt, hoeveel pakhuizen (wharfs) er zijn, steeds andere en meer hoogbouw duikt op door de vele bochten die de rivier maakt (en er wordt nog steeds gebouwd). Dit is laatste update.

Het verhaal tussen aankomst Engeland (Shotley, op woensdag) en vandaag, 1e dag in Londen (dinsdag) volgt later. We gaan een eerste wandeling maken en de boodschappen doen. Zo weten jullie in ieder geval waar we zijn, en hebben jullie de foto's (met soms een verkeerde plaatsaanduiding, Soest omdat we nog niet helemaal begrepen hoe dit werkt!)

1. Kristine:
    25 juni 2019
    Dag Jan en Elry, ook ik lees jullie verhalen met veel plezier.....en wat schrijf je vaak zeg, chapeau! En wat een mooie foto’s van Londen, leuk zo vanaf het water. Veel plezier op jullie avontuur, liefs, Kristine
  2. Marij:
    Hi Elry en Jan,
    Verrassend toch,al die bochten in the Theems ?. Vervelend als je vanaf het vaste land staat dat het soms moeilijk oriënteren is door dat bochten werk. Herkenbare foto's ook nog, leuk hoor. Greenwich gepasseerd? de o meridiaan? In die buurt wonen Ludo en Anne.helaas ze zijn nog op vakantie. Heel veel plezier nog en heel veel groeten xxx
  3. Frans Claassens:
    25 juni 2019
    Hoi bikkels, perspectief vanaf het water is altijd prachtig en verrassend. Leuk om London zo door jullie ogen te zien.
    Blijf genieten daar!
    Groetjes uit Rosmalen, Tea en Frans
  4. Henk Peters:
    25 juni 2019
    Hi Elry en Jan, ook wij volgen jullie mooie tocht. Spannende oversteek dus maar nu lekker genieten van het mooie weer (ook in Engeland toch?) en de historie en de tradities waar Engeland zo groot in is. Veel plezier Angelica en Henk
  5. Evert en Jose Hendriks:
    27 juni 2019
    Hallo Elry en Jan , prachtig reis verhaal en foto,s ! Heel veel lieve groetjes van ons!! Tante Jos en oom Evert